نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
943
-
الف
+

کارگردان هندی: حضور فعال سینماگران «زن» سینمای ایران را برجسته کرده است

«بی جو کومار دامودران» سینماگر هندی یکی از دلایل برجستگی سینمای ایران را حضور فعال زنان می داند.

به گزارش آی فیلم2، «بی جو کومار دامودران» تهیه‌کننده و کارگردان کشور هندوستان در جشنواره بین‌المللی فلم «حوا»  در سینما فرهنگ تهران، حضور سینماگران زن را دلیلی برای برجسته ساختن سینمای کشور ایران عنوان کرد.

این کارگردان مطرح هندی بیان داشت: من قبلا افتخار داوری در جشنواره فلم فجر را داشته ام و امسال توفیق پیدا کردم تا به عنوان مهمان ویژه در جشنواره فلم «حوا» حضور یابم.

وی افزود: من و بسیاری از مردم هند سینمای ایران را می‌شناسیم و آثار آن را دنبال می‌کنیم؛ من به‌جدیدترین فلم‌هایی که از ایران دست پیدا می‌کنم، به سرعت آن را تماشا می‌کنم.

«بی جو کومار دامودران» در گفتگو با مهر تصریح کرد: «مجید مجیدی» و «عباس کیارستمی» از اولین کارگردانانی هستند که به دلیل فلم‌هایی که از آن‌ها دیده‌ام اسم شان را در ذهن دارم؛ علاقه مردم هند نسبت به سینمای ایران به دلیل محتوا و مفاهیم معقول و زیبایی است که به‌نمایش گذاشته است.

وی با توجه به موضوع جشنواره فلم «حوا» که محوریت خانواده را دارد، افزود: در هندوستان نیز محور خیلی از فلم‌ها خانواده و زن است اما ما در هند فلمساز خانم زیادی نداریم، این موضوع برجستگی سینمای ایران نسبت به هند است.

گفتنی است که نخستین جشنواره بین‌المللی فلم «حوا» به همت بنیاد بین‌المللی «گوهرشاد» و به دبیری «مهدیه سادات محور» از 20 تا امروز 23 سرطان(تیر) به دو گونه سرتاسری در نقاط مختلف ایران و متمرکز در تهران در حال برگزاری است.

س غ/ح ح

نظر شما
ارسال نظر